Daisypath Graduation tickers

Saturday, September 14, 2013

Ex- roomate sesi 2012/2013

assalamualaikum.

amboi kemain dah bersarang blog aku dibuatnye. kakaka. ni semua angkara schedule aku yang terlalu busy dan mementingkan keduniaan sangat. busyyy la sangat whoihh.

minggu ni minggu first aku memegang title sebagai super senior, a 4th year student dan sedang bertungkus lumus menyiapkan Projek Sarjana Muda aku. *eh, ni dah macam lari je dari tajuk sebenar. maap.

ayuh kembali ke tujuan sebenar aku update blog ni.

oklah. disebabkan aku baru je lepas jumpa ex roomate aku sebentar tadi, so aku pun terfikir nak update pasal diorang. so let's get started! *sape baca previous entri mesti tahu kenapa aku terpisah dengan diorang. sobs sobs. mohon tabah.

Nurshakirin Roslee.
(amek nama kat fesbuk)


amboi comelnyew anak sapew lew ni. hahaha.

hehe. ni sha. aku rumet dengan dia since aku first year lagi. kelakarnya kitorang duduk sebelah2 je masa hari pendaftaran, siap berborak borak tanya dulu matrik mana. *soalan cliche masa first kenal dekat u.* dah sampai bilik tak sangka jumpa balik rupanya memang kitorang satu bilik. hahaha. luls. 
dia dulu matrik melaka. satu matrik dengan kawan kelas aku masa kat sekolah. kenal syamsul pulak tu. kecik nye dunia. haha. 

dia ni lemah lembut orangnya. suka gelak mihmihmih sampai aku terikut. aku rasa tu ketawa paling sopan paling aku dengar. aku nak praktikkan didunia realiti tetapi didunia maya tampak lagi berkesan. mihmihmih. 
dia amek course apa? *macam tanya dekat diri sendiri. of course lah kejuruteraan kimia biotech. sama dengan course adik aku. seorang yang rajin study, seorang yang dia pakai apa pun nampak comel je, nampak cantik je sepanjang masa. lulz sha sila kembang bila baca entri. hahahaha. 

ehem, dia ni dah berpunya tau. hikhik. aku selalu jugak lepak dengan dia masa kitorang satu bilik dulu. selalu pergi ina shoppe beli eskem, lepas tu buat luahan perasaan kat taman dekat KK1 tu. ekeke. salah seorang pendengar setia aku tatkala aku nak bebel kat dia pasal perasaan aku. ecehhh. ecehhhhh sangat cakap perasaan. yang paling aku ingat, masa tengah2 jogging nampak je rapid kuantan. jom ke Giant. dengan kasut jogging nye, dengan seluar track nye selamba je pergi Giant. HAHAHAHA. duit pun berapa sen je, nekad nak pergi makan kat food court Giant. kemain. 

dan dia salah seorang best friend aku kat UMP ni. thanks sha for everything. hehe.


Muka Buku. lulz, ni nama fb dialah. HAHAHA. nama sebenar dia Noor Shazwani Akhbar. 


auww chak? hahaha. 

yang dalam gambar atas tu orang panggil dia wani. ni lagi sorang comel. kikikikiki.
dia amek course OSH. ape tu OSH? tahukah anda OSH tu ialah occupational safety and health. insha Allah satu hari nanti dia bakal bergelar safety officer yang berjaya. gaya dah ada. aku salute kat dia sebab dia versatile dan bergaya bila bercakap. bagi aku dia layak jadi lawyer atau jadi ahli parlimen sebab dia pandai berkata kata dan menyampaikan hujah. eceh. 

dia juga pendengar setia aku tatkala aku nampak gelisah. padahal takde benda pun nak digelisahkan nye pun alahai adoi. dia juga pandai menyakat aku. haha tapi aku sakat dia balik. aku juga belajar cara cara macam mana nak bercakap supaya orang paham sebab aku ni kalau bercakap berputar belit, berterabur, point ke mana, ayat kelaut. hahaha gelakkan diri sendiri please. tapi nampaknya gagal serta merta kerana orang still don't get the point bila aku bercakap. ada lah sikit2 diorang paham aku cakap apa. tapi aku rasa ada lah improvement sikit. SIKIT. 

well, lagi satu dia ni baik orangnya. dengan aku ada je benda nak bercerita. best tau bercakap dengan dia ni. masa kat bilik dia rajin layan aku pot pet pot pet. hahaha. lagi satu dia satu matrik dengan aku dulu. satu kuliah lagi uolsss, tapi tak kenal lagi masa tu sebab memasing malu2 kucing nak tegur. yelah masa kat matrik dulu semua macam bergegas gegas ke kuliah sampai tak perasan orang sekeliling. heh nye ayat aku ni. hahaha. tapi kan dia boleh cam muka aku kat matrik dulu sebab muka nampak macam masam je masuk kuliah. HAHAHAHAHA nye weh, dulu muka aku garang nak mati. sampai dia takut nak tegur aku, bila dah kenal.... jawab lah sendiri. 

Siti Amira.
(nama nak dekat2 dengan aku kan?) hahaha


p/s: sorry mira tapi aku rasa gambar yang ni paling cantik. ekeke

hahahaha bila nak cakap pasal dia je aku dah gelak. ni belum taip lagi nak cakap apa.
mira satu course dengan aku. and dia sebahagian daripada geng kitorang. kemana mana selalu bersama. 
dia rajin bagi aku tips tips kehidupan yang berguna. dia memang rajin usik aku, tapi aku memang tak rasa ape2, rasa nak gelak terbahak bahak je. LOL. membuka laman web beautiful nara memang menjadi rutin harian dia. lagi satu ko tanya je cerita melayu kat dia, mesti dalam sekelip mata dia boleh jawab pertanyaan ko dengan pantas. kakaka. 

bagi aku dia memang kawan yang baik, kalau aku ada wat salah dia akan perbetulkan.
dan aku rasa sangat bersyukur dapat kawan dengan dia. ini benar. 
dia sangat kelakar orangnya. hahaha kalau dengan dia kalau tak ketawa satu hari memang tak sah. 

then, aku salute jugak lah cara dia bawak kereta. kalau naik kereta dengan dia memang aku rasa safe gila. 
sampai nak tertido tido aku dibuatnya punya la safe aku nak describe kan. 
hahahaha. 

oklah, sebenarnya banyak lagi aku nak cerita pasal diorang.
tapi disebabkan masa mencemburui kita. aku terpaksa berhenti. 
update pasal raya aku tak update lagi. lagipun macam dah lama sangat je. muehehe.
terpaksa buang dari list nak update pasal raya. gituh.

well, terus terang aku cakap. aku rasa sangat bersyukur dikelilingi kawan kawan yang baik, boleh bimbing aku, yang kelakar. dan mereka adalah sebahagian daripadanya. sebahagian daripada hidup aku yang aku takkan pernah lupa. they are the one of the chapter in my life. the most important part in my life. 
thanks for being one of them. 
Alhamdulilah. tanpa mereka siapalah aku. 

nah sedikit koleksi gambar bersama mereka. hehe.


















love you guys. xoxo. 

:)











No comments:

Post a Comment