Daisypath Graduation tickers

Wednesday, May 22, 2013

kesilapan dan kehidupan.

helo semorang.

sebenarnya dalam masa beberapa hari ni, macam macam berlaku kat aku. ekeke.
aku pun tak tahu nak describe macam mana. tapi disebalik semua benda yang berlaku tu aku, aku ambil tu semua sebagai pengajaran.
seriously pengajaran.

kadang kadang kan, kita tak sangka, dalam sekelip mata, kita belajar benda baru, benda yang boleh fixed kesilapan lama kita. kita kan manusia, sering membuat kesilapan, dari situ kita belajar.
belajar untuk jadi lebih baik. kan?


aku juga ada terfikir, bagaimana kalau hidup kita ni tak pernah buat silap.
aku ada terbaca satu quote ni. nice giler. life is all about experiment, no matter how much you did mistakes, there's some lesson you might be learned.
ajelah asyik bercerita pasal kesilapan ni dah kenapa.
bukan apa, aku just nak share kat korang, dalam hidup ni kita berjumpa dengan macam macam orang, senget, tegak, bengkak bengkok, parallel. eh?
dah jauh benar deskripsinyeww itu pun.
dari situ kita kenal dia, mula mula tak boleh adapt, lama kelamaan rapat kemain.
that's life. something you'll never expected might be happened.

dan juga, pernah tak kita terfikir.
in a blink of eye, you know someone.
kehadiran dia, even sekejap akan memberi impak yang besar gila tahap gaban sampai kau teringat ingat kat dia macam orang giler, padahal kejap je kau kenal dia?
ye, benda tu ada berlaku. kat sape sape je pun.
sedikit sebanyak merobek emosi, menggangu fikiran.
gila? mungkin. tapi tulah kehidupan.

ape lagi aku nak cakap, tadi sebelum nak buat entri kemain berbakul bakul idea nak ditaipnye,
sekarang yang mampu aku cakap macam tu sekuis aje.
gelak. gelak kat diri sendiri.
dan juga bengang dengan diri sendiri.


mungkin agak kabur.
So verily, with the hardship, there is relief, verily, with the hardship, there's a relief.
PSM.



well said. 

p/s: Ya Allah eksaitednye! SV aku, Prof Mashitah akhirnya reply aku punyaa email woihh. ekceli dah berapa banyak kali email aku tak di balas. tapi Alhamdulilah lepas aku hantar result experiment yang aku buat even sikit tu, dia bagi feedback. thank youuuuuu. :D i will work hard this time. (eleh yela tuw) *suara setan.
kbai. assalamualaikum. selamat malam. mimpi indah, esok bangun awal. pot pet pot pet.






No comments:

Post a Comment