Daisypath Graduation tickers

Friday, February 15, 2013

the sweet escape part 1

hola semua cik abang cik akak. hiks.

dah lama rasanya tak update betul betul belog ni. dah macam sarang dinosor katanya.
haha. nevermind, lagipun aku manfaatkan bebetul cuti sem kali ni dengan banyak perkara berfaedah (berfaedah lah sangat!)

*teringat zaman sekolah dulu kena buat karangan apa perkara yang berfaedah masa cuti sekolah.

huihui, first of all, ade ke yang rindu aku nak update belog, sape ade, aku belanja cendol.

krik krik krik....

mostly cuti sem kali ini aku banyak melekat dirumah. maklumlah, terasa diriku begitu berharga bila orang panggil aku kerja, kawan aku ajak jenjalan, mak ayah aku nak belanja aku makan besar, haha tetibe je makan besar tu. TAPI, proposal kesayangan aku mana boleh dibiarkan begitu je.

arghhh, cakap pasal proposal, aku rasa macam nak pergi tandas je.

ok, kalau macam tu kita lupakan jelah ye pasal proposal. ade kang aku cakap bende2 pelik.

ok, first week of holiday aku melengkor je kat rumah macam biawak.
haha, katanya nak tebus balik waktu tidur yang aku sia sia kan dekat u.
tapi, pantas mak aku mencantas niat aku dengan berkata, kalau macam ni takde sape nak kawin dengan engko.

aku pun terus pergi dapur tolong masak secara automatik.

second week,
aku dipanggil untuk bekerja part time dekat sebuah kedai ni. disebabkan akak tu nak kahwin, so aku kenalah gantikan tempat dia. ramai kenalan yang aku jumpa, benda yang sama keluar dari mulut mereka.

EH, KAU DAH GEMUKLAH.

aku senyum je, sebab benda betul, buat apa nak marah. kahkah.
aku kerja sekejap je. akak tu ade jugak suruh aku kerja lama sikit, tapi bila teringat kat proposal, aku rasa nak pergi tandas je. so, aku tak jadi kerja.


third week and onward,
ni lah benda yang aku suka. berjalan.
huhaii, aku rasa dah berapa kali aku ulang alik ke melaka tu dah mcam rumah kedua dah.
si aimi yang suka berjalan tu tanpa segan silu ajak aku ke melaka.
si sapikah dengan fatehana lagi. dua kali trip weh.
dataran pahlawan, mahkota parade, tesco.
pusing pusing tempat yang sama. wakaka.

dengan sapikah dan fatehana pergi main boling.



time ni aku tak malu sangat nak main bowling sebab aku tak berada di ranking bawah even aku main asyik masuk longkang je. strike ade lah sekali. peh, pro enough dah kau.



jalan jalan dekat mahkota parade, nampak samsung galaxy camera ni. nice giler serius. aim for this gadget next year. hopefully.

yang ni second trip pulak, dengan aimi, asnor, elin, timah, meoww a.k.a asmah.


muka aku macam mak orang bai. meoww and timah remain their cuteness until abang mekdi tergagap gagap amek order.



latar belakang tu cantik. tu je nak cakap. wakaka.



entah ape perangai pergi urut pepagi buta. tapi lepas guna, rasa macam nak lari satu melaka.
menyegarkan bak hang! 


pilihan mak mak mertua untuk masa kini. gitewww.


ambik gambar je kemain, tak tengok pun.


aimi macam terperanjat. reasons? unknown and infinity. 

oklah sampai sini je. hehe. nak post banyak gambar tapi tak sempat kejap lagi nak hantar proposal. (again, nak pergi tandas rasanya). 

maybe aku akan post untuk kali kedua pasal cuti aku.

nah, sedikit teaser, (bajet video kpop korea)

genting highland!


sejuk macam dekat incheon, korea. 

p/s: tengah tunggu gambar dari ain. kamera deseler. 

p/p/s: apapun result yang aku dapat, tu bukan bermakna aku kena meratapi sepanjang hidup. sebab hidup ni banyak lagi peluang yang kita akan dapat. rezeki ditangan Allah, tapi kita kena usahalah. 

p/p/p/s: berapa banyak p/s daaaa. if this is road not taken, what happened to another road that we are not even step in it? just be grateful what we've already into. banyakkan berdoa. Insha Allah. :)











No comments:

Post a Comment