Daisypath Graduation tickers

Tuesday, September 11, 2012

the longest semester break ever part 2

hye there. Assalamualaikum. dah lama tak update blog rasa macam awkward pulak.
haha. pehlis. blog ni bukan orang nak awkward awkward pulak.

actually banyak benda aku nak share sepanjang cuti sem ni.

banyak sangat, tapi tengoklah aku sempat taip ape okayh.
bapak pemalas gila.

okeh, aku ada cerita kan dekat part 1 aku kerja. walah, macam journal je ada part part.masa puasa pun aku kerja sambil amek lesen. yup lesen kereta. dengan bangga nye aku announce aku dah ada lesen kereta yang sah dan aku dah lulus test jpj. fuyoo ingat senang ke nak pass. ehem, parking aku tak reti. kbai.

ok, habes pasal lesen kereta aku cerita sekarang aku nak cerita pulak pasal aku hangout dengan kawan kawan. superb beb. sangat. spend most of the time with them, it was like kalau kau kerja penat penat pun dah tak rasa penat tu. sebab gegelak sampai nak tergolek. dengan kuatnye, hoi kau anak dara. jangan nak gelak sangat. k fain.

kalau nak kira berapa kali aku pergi melaka aku ulang alik aku rasa kira batang lidi penyapu tu pun tak terkira sebab dah banyak kali aku pergi. ahahahaha. riak nye.

mula mula aku pergi dengan aimi ngan yan. masa tu puasa. saje nak tengok jusco besar gedabak yang satu hari pun tak habes nak round. gambar dekat henpon malas nak upload. hahahaha.

ok then raya, first raya as usual bangun pagi, mandi mandi, sembahyang raya, salam salam, nangis nangis, amek gambar, buat gaya yang sama, tak lawa delete, g beraya, makan ketupat, makan kueh, makan kerepek. mak aih simple nye raya aku. haha.

well, you know this raya was not the same as the previous year where all my relatives going back to my home.
motif: duit raya tak dapat sebab mak cik aku ada yang tak balik. as semua adik beradik mak aku gather kat rumah aku every year. motif sangat.

raya kedua macam biasa lah beraya rumah sedara begitu juga dengan raya ketiga. raya keempat baru raya dengan kengkawan. raya rumah ayman dulu. dapat laa jumpa kawan lama kan. haha. lupe pulak masa puasa ada jugak berbuka sama sama dengan classmates. makan kat kedai awe. kemain amat minum asam boi dengan ikan siakap nye. sorry, gambar pun dekat mana ntah.yang join aku, aimi, bu arini (syikin), fatehana, ayu, daus, amat, ikrimah, syamsul.

aku rasa macam menyanyah je kat blog ni. haha.

.......................................................................................................


oklah, lama jugak aku beraya dengan kengkawan ni even raya kedua aku start kerja macam onggiler, tapi aku diberi kesempatan untuk beraya bersama kalian.
as usual geng berjalan aku, fatiha, fatehana, andre, aimi, asmah.
rasa naik kereta macam goyang goyang je sebab gelak gelak dalam kereta. what the? hahahahaha

amek kau effect instagram. masa ni kat rumah mira mon. mak aih kemain putih dia. aku pun ape kurangnye.
sila muntah. 


uh, ni kat rumah fatiha. open haus. aimi tu dah kenapa. kbai


masa ni kat rumah sapikah. masa ni jugak kitorang muntah lepas dengar duha masuk koir selain palapes. selain mengumpat duha dah ada awek. padahal duha depan mata. duha pakai baju hitam. hensemkan?
muntah hijau.


kenapa gambar kecik? entah sebab dia nak kecik kot. mentekedarah lepas puas beraya. aku makan nasi goreng je.


entah kenapa gambar ni aku paling suka sebab aku comel. puhaaaaaa


haha. putih gila gigi habaq hang. 

letak kamera atas kereta then try lompat. epic tapi tak jadik. amende ntah. tapi ini one of the most favorite
pic yang aku suka. 


pose lepas dapat duit raya. masa ni dekat rumah ain. bihihihi


kat rumah mira jalil. dah lama tak nampak dia. andre sorang lelaki. 

lepas buas  puas beraya, fatiha dengan sudden plan ajak aku pergi wonderland melaka. 
wohooo dengar pun aku terus setuju. padahal aku penakut tahap gaban nak naik permainan air ni semua. yang aku mampu main kat air tenang je. come on, budak kecik pun dah naik yang ala superman tu.



nak jugak menyelit.


masa aku tengah cuti sem ni jugak lah aisyah ameer kawan aku masa sekolah kahwin. tahniah ecah, dapat anak mesti comel. hehe.semoga kekal hingga akhir hayat, :)


terima kasih bawak aku jalan makan makan walaupun entah kenapa perut aku mabuk masa tu. 
:)
guys, korang memang awesome. a little bit messy but it was fun anyway. :D



baru dua hari aku tinggalkan rumah, aku rasa sedih jugak la. memang la dekat tak macam orang lain belajar oversea, bertahun tahun setahun sekali pun susah nak balik. tapi perasaan rindu dekat rumah membuak buak. terlintas setiap kali, apa mama tengah buat, ayah kerja ok tak, athirah dekat matrik macam mana, harith sekolah nangis tak? haha.

kawan kawan jugak. tempat kerja dulu. boleh kata satu bukit gambir aku rindu. haha. mengada.

this sem aku kena lebih serius sebab subjek makin susah, makin kritikal nak memikirkan.
ah, kena buat tak boleh mengomel je dekat blog.

tengok ni jadual:





hidup ini tak semudah disangka, macam dekat padang pasir, ada oasis. nampak macam mudah dicapai, digapai tapi nak menjalani nye, perlukan kekuatan. kopi pasta a little bit from the other khairul. wehee.
;)


semoga sem 5 ini membuatkan aku lagi kuat macam kacang. ape kaitan?
kbai, selamat malam. 


















No comments:

Post a Comment