Daisypath Graduation tickers

Wednesday, July 18, 2012

the longest semester break ever part 1

whoaa. setelah sekian lama aku tak update blog. wewit, agak rindu bai dengan blog aku ni. nak bebel2.
lagipun sejak aku dah tak emo, dah tak de benda sangat aku nak post. cewah, tunggu aku emo baru nak update.

now, i'm on holiday. semester break. about three months aku duduk dirumah. pada awalnya intention aku hanya mahu melepak dirumah. bayar hutang tidur. ahh, semua itu ditangkas rapi oleh mak aku. beliau berkata : pergilah kerja, asyik tidur je, tak penat ke? mama yang penat tengok kau. hemmm. setelah beberaa saat aku berfikir secara rasional. takkan aku nak tidur, terbongkang kat rumah macam anak VIP? aku perlu duit, nak beli itu, beli ini. ikutkan another side of me. evil side kot. baik aku rehat kat rumah je.

lama-lama atas desakan diri dan keluarga aku bekerja jugak. kerja kat kedai tutti fruitti. panggg. pembetulan, kerja di kedai buah buahan. wah, sihat. kehkeh. ape kena mengena pulak sihat dengan kedai buah. *ketuk kepala*

selama aku kerja, okayh. cuma ada masa aku bermalas malasan. kadang2 ade jugak kena marah dengan majikan. disebabkan majikan aku kenalan rapat mama aku, aku anggap itu semua gurauan. padahal majikan memang betul marah aku sebab malas. hahahaha. kalau kat kedai lain mungkin aku dah kena reject. babai tidur kat rumah.

lepas satu minggu aku kerja, aku dapat satu insiden kecil di kaki aku. agak sukar untuk berjalan menyebabkan aku duduk kat rumah like a boss. kira mc la seminggu. memang truly sangat sakit kaki aku. malas nak cakap panjang pasal kaki aku. sebab malu nak cerita. kihkih. kid please.

setelah gaji aku ada lah macam gunung ledang banyak nye. wah kemain banyak. aku pergi daftar lesen kereta. pfftttt. ceramah pun belum lagi bai.dah nak puasa ni.agak2 orang sibuk beraya aku sibuk test JPJ. bahahaha. ketawakan diri sendiri. LOL. sebab aku tak sempat. nak cuti agak payah sebab entah.
hehe. well, lupa nak cerita. aku suka kerja dekat situ sebab gaji aku dapat hari-hari, makan sponsor, majikan baik. :D

harap2 bacalah blog aku ni wahai majikan. mana tahu dapat bonus harian setelah aku puji. kihkihkih. lempang please.

sejak dua menjak ni macam banyak dugaan aku, lepas satu-satu. it's too private to talk in here. but don't worry bukan pasal jiwang-jiwang lep lep ni. adelah. aku rasa aku yang salah sebab emosi aku tengah tak stabil. ramai cakap aku suka fikir bukan-bukan. emo semacam je. it's true indeed. takpe. asalkan aku tak sakitkan hati sesiapa. that's more than enough. i'm just being myself. :)


well, have a good day fellas.

p/s: sunshine will shine your life dear. not to worry.
p/p/s: sorry takde gambo. kbai.

No comments:

Post a Comment