Daisypath Graduation tickers

Wednesday, February 16, 2011

maulidurrasul UMP 2011... still UMPians~~


pheww... agak penat disini ye.. hehe.. tp x pe.. still rse berbaloi sbb dapat luangkan mse utk sertai perarakan maulidurrasul ump n skaligus sambut ulangtahun UMP.. yg ke brapa ntah.. haha.

pkul 8 td ade kelas... then,ingt mle2 x sempat nk sertai semua 2.. tp nseb bek kelas statistics hbes cepat..
nmpak mcm madam azlyna sgt marah.. (for those who late attend the class).. tp kteorg pn dtg lambat gak.. hehe.. sampai kunci pintu kot..

test statistics yg menakutkan aku!!

aku test this monday~~ kne get ready laa nmpk nye.. aku x dpat catch up kuiz last week.. takut sgt.. aku x leyh nk score.. padahal aku dh wat tutor.. nmpk nye mmg x ckup wat latihan laa ni.. haha


sambutan maulidurrasul 2011 & ulangtahun ump..

rse sgt terharu sbb dapat join perarakan..
rse sgt bertuah dilahirkan dalam islam..
rse rindu pada rasullulah.. kekasih Allah..

kadang2 aku terpk.. kte sebagai manusia,secara khususnya org islam sepatut nye rse sgt2 bersyukur2 kepada Allah sbb kte dh dilimpahi dgn pelbagai nikmat dan kurniaan.. knp?? knp kte still mengeluh..minta itu dan ini.. sedangkan ada lagi orang lain yang sgt kekurangan.. sgt memerlukan daripada kita.. peringatan utk aku jgk.. aku tergerak tulis bnde ni sbb td ade sebuah kejadian di masjid.. ade lah sorg hamba Allah ni.. dye boleh mencarut kat masjid.. ckp bodoh ape semua.. cme nk ckp talam yg ade nasi ngan kari daging kelihatan agak berhabuk..

tp bg aku.. bnde 2 x laa sebesar mne.. dye boleh amek pinggan kertas letak nasi kat situ.. dgn muke berkerut,dye leyh ckp perkataan mcm 2.. then,ble tyme amek gambar.. boleh plak senyum.. x paham ngan perangai manusia ni kdg2.. same2 laa kte renungkan..
yg baik jadik teladan.. yg buruk jadik sepadan.. wallahualam..


even td berarak dalam kepanasan.. aku x rse 2 semua.. yg aku rse.. yg aku boleh bayangkan.. begini laa keadaan rasullulah berhijrah dari mekah ke madina...kat sne lagi panas..
lihat laa btapa besarnye pengorbanan nabi muhammad utk umat nye.. pernah x kte terpk??


wasalam~~~ sekian..
p/s: saya bangga jadi warga UMP!!!!!!! xD

No comments:

Post a Comment